آشنایی درمورد انواع جانوران

جانوران وحشی , اهلی ,دایناسورها و حشرات

آشنایی درمورد انواع جانوران

جانوران وحشی , اهلی ,دایناسورها و حشرات

مشخصات بلاگ
آشنایی درمورد انواع جانوران

این وبلاگ جهت آشنایی دوستان گرامی در مورد انواع حیوانات اهلی , وحشی ,
دایناسورها و حشرات طراحی گردیده است .
امیدوارم مطالب برایتان مفید باشد.
باتشکر نیماسلطانی

آخرین نظرات
نویسندگان

گوریلها از بزرگترین نخستی‌ها هستند. این جانوران خشکی‌زی هستند و در جنگل‌های آفریقا زیست می‌کنند. گوریل‌ها به دو گونه تقسیم شده‌اند و هر کدام از آن دو گونه خود به ۴ یا ۵ زیرگونه تقسیم شده است. «دی.ان.ای» گوریل‌ها ۹۸٪-۹۹٪ با «دی.ان.ای» انسان یکسان است و پس از دو گونه شامپانزه نزدیکترین خویشاوند گونه انسان است.

گوریل‌ها در جنگل‌های استوایی و نیمه استوایی زندگی می‌کنند و زیستگاهشان درصد کوچکی از آفریقا را شامل می‌شود و بیشتر گوریل‌ها در بلندی‌ها زندگی می‌کنند و زیستگاه گوریل‌های کوهستانی در کوه «آلبرت ریفت» و جنگلهای مرتفع «ویرونگا ولکانوئوس» در ارتفاعات ۲۲۲۵ متری تا ۴۲۶۷ متری است. گوریل‌هایی که در سرزمین‌های پست در جنگلهای انبوه ٬ مرداب‌ها و باتلاق‌های پایین‌تر از سطح دریا زندگی می‌کنند.

گوریل متعلق به راسته نخستیان می‌باشد. نخستیان شامل لمورها (Lemurs) ، میمون‌ها (Monkeys) ، آپیس‌ها (Apes) و انسان می‌باشد. اندام‌های حرکتی بلند است. دست و پا بزرگ بوده و هر یک دارای 5 انگشت بوده که انگشت میانی بلندتر است و انگشت شست در دست و پا مقابل سایر انگشتان قرار دارد. انتهای انگشتان ناخنهای صاف یا برجسته وجود دارد.

دستها و پاها برای گرفتن و بالا رفتن بکار می‌رود. حفره چشم معمولا در بخش پیشین سر قرار دارد و بوسیله بخش استخوانی احاطه شده است. دندانهای آسیا دارای برجستگی بوده و معمولا یک بچه می‌زایند. از پالئوسن تاکنون بوده و هستند. بیشتر در نواحی گرم و مجاور نواحی گرم زندگی می‌کنند. اغلب گونه‌ها درختی هستند. ساختمان بدنی آنها از سایر پستانداران تکامل یافته‌تر است، بویژه دستگاه عصبی. از میوه‌ها ، دانه‌ها و بعضی اوقات از جانوران تغذیه می‌کنند.

نتیجه تصویری برای گوریل


  • نیما سلطانی

نظرات  (۲)

  • خانم مشاور فاروقی
  • پسرم خیلی خوب بود و خیلی استفاده کردم . 

    برای بهتر شدن وبلاگت از عکس حیوانات هم استفاده کن 

    موفق باشی 
    پاسخ:
    سلام

    چشم ، تلاش خودرا میکنم . اما برنامه نویسی وبلاگ بیان مشکل دارد و امکان استفاده از عکس وجود ندارد .

    با تشکر از بازدید شما..

    خیلی خوب بود ممنون از وبلاگتون

    پاسخ:
    ممنون از بازدید شما

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی